KATEGORİLER
KYS Power Transmission Parts olarak işbirliği ve hizmet kültürüne büyük değer veriyoruz.
V Kayış Kasnakları > Kasnak Seçimi
Piyasadan aldığımız V kayışların boylarının, sertliklerinin ve kolitelerinin farklılığı gibi nedenlerle kasnakta yan yana kullandığımız kayışlarda aynı gergiyi elde etmemiz imkansızdır.
Makina imalatçıları ve makina bakımcıları yan yana takılan V kayışların bazılarının çok gergin bazılarının gevşek olduğunu çok iyi bilirler.
Bu durumda çok gergin olan kayış bütün yükü çekecektir. Uzun süre dayanamayacak yıpranacaktır. Yıpranırken kasnağın kanallarını da muhakkak yıpratacaktır. O kanala yeni kayış takmamızın pek faydası olmayacak yeni kayışı da kısa sürede yıpratacaktır.
Bu nedenle DIN 2211 standardında imal edilmiş olon V kasnaklarda kayıp %25 ila % 40 arası olmaktadır. Standart dışı rasgele açılmış V kasnaklarda ise kayıp %60 -%85 orası olmaktadır. Bu standart kasnaktadört kayıştan en az birinin standart dışı olon kasnakta ise dört kayıştan üçünün fazla olması anlamına gelmektedir. Bu durumlar mokinanın hantallaşmasına ve maliyetin yükselmesine neden olmaktadır.
V kasnaklarda kanal derinliğinin fazla olması da dezavantajdır. Bu nedenle küçük çaplarda üretilemezler. Örneğin; 50mm çapında olan komalı mile en az 125mm çapında V kasnak takılabilir. Altı Kat devir azaltmak istersek karşı kasnak 750mm çapında olmalıdır. Büyük ve ağır kasnak hem makinayı yormakta hem maliyeti artırmakta hem de hantal bir görünüm vermektedir.