Address3644 Rocky River Drive, Cleveland, Ohio
Call us216-308-5651
Write usinfo@amwerk.com

İmalatlarımızBurçlu V Kasnaklarİmalatlarımız

KATEGORİLER

https://www.kys.com.tr/wp-content/uploads/2021/03/fb2.jpg

KYS Power Transmission Parts olarak işbirliği ve hizmet kültürüne büyük değer veriyoruz.

Bizi Arayın
+90 332 342 10 64
E-Posta
bilgi@kys.com.tr
Adres
Büyük Kayacık Mahallesi K.O.S.B. Kuddusi Caddesi
No:13 Selçuklu - Konya - Türkiye

Burçlu V Kasnaklar

https://www.kys.com.tr/wp-content/uploads/2021/04/Avantajlari-2.jpg
Burçlu V Kasnak nedir?

Çekiç ve çektirme gerekmeden kolay bir şekilde sökülüp takılabilen konik burçla beraber kullanılan kasnaklardır. Burçlu kasnaklar iki parça ve iki adet setskur vidasından oluşur. Dış parça V kayış, iç parça ise mil ile uyumludur. Bunlar hem sürtünme kuvveti hem de iki setskur vidasını bir arada tutar.

Burçlu V Kasnakların Özellikleri

Burçlu V Kasnaklar DIN 2211 standartlarında SPZ,SPA,SPB,SPC,3V,5V,8V profillerinde ve standart ölçülerde GG25 kalitesinde, burçlu olarak imal edilmekte olup istenilen teknik çizime göre özel ölçü ve kalitede üretilmektedir. Bu  kasnakların Q16 kalitesinde balansları alınır, fosfatlandıktan sonra pazara hazır hale getirilirler.

Burçlu V Kasnaklarının Dezavantajları

Burçlu V kasnakları nın boylarının, sertliklerinin ve kalitelerinin farklılığı gibi nedenlerle kasnakta yan yana kullandığımız kayışlarda aynı gergiyi elde etmemiz imkansızdır.

Makina imalatçıları ve makina bakımcıları yan yana takılan V kayışların bazılarının çok gergin bazılarının gevşek olduğunu çok iyi bilirler.

Bu durumda çok gergin olan kayış bütün yükü çekecektir. Uzun süre dayanamayacak yıpranacaktır. Yıpranırken kasnağın kanallarını da muhakkak yıpratacaktır. O kanala yeni kayış takmamızın pek faydası olmayacak yeni kayışı da kısa sürede yıpratacaktır.

Bu nedenle DİN 221 1 standardında imal edilmiş olan V kasnaklarda kayıp %25 ila % 40 arası olmaktadır. Standart dışı rasgele açılmış V kasnaklarda ise kayıp %60 – %85 arası olmaktadır. Bu standart kasnakta dört kayıştan en az birinin standart dışı olan kasnakta ise dört kayıştan üçünün fazla olması anlamına gelmektedir. Bu durumlar makinanın hantallaşmasına ve maliyetin yükselmesine neden olmaktadır.

Burçlu V Kasnaklar da kanal derinliğinin fazla olması da dezavantajdır. Bu nedenle küçük çaplarda üretilemezler. Örneğin; 50mm çapında olan kamalı mile en az 125mm çapında V kasnak takılabilir. Altı Kat devir azaltmak istersek karşı kasnak 750mm çapında olmalıdır. Büyük ve ağır kasnak hem makinayı yormakta hem maliyeti artırmakta hem de hantal birgörünüm vermektedir.