KATEGORİLER
KYS Power Transmission Parts olarak işbirliği ve hizmet kültürüne büyük değer veriyoruz.
Burçlu V Kasnaklar, endüstriyel mekanizmaların montajını ve bakımını kolaylaştıran yenilikçi çözümler sunar. Bu kasnaklar, mil üzerine hızlı ve basit bir şekilde monte edilebilir; çekiç ya da çektirme gibi ek aletlere gerek kalmadan, pratik bir şekilde sökülüp takılabilir özellikleriyle dikkat çeker. Burçlu V Kasnaklar, standart V kasnaklardan bir adım öne çıkar; çünkü bu ürünler, salgı ve balans ayarlarının hassas bir şekilde yapılmasıyla tanınır. Ayrıca, ISO 1940 standartlarına uygun olarak dengelenmişlerdir, bu da kullanımlarında dengeli ve verimli bir performansın garantisidir. Özellikle, triger kasnaklarına kıyasla yağlama gerektirmeyen, daha az ısınan, gürültüsüz çalışan ve küçük çaplı dişlilerle uyumlu Burçlu V Kasnaklar, güç aktarım sistemlerinde mükemmel bir tercih sunar.”
Çekiç ve çektirme gerekmeden kolay bir şekilde sökülüp takılabilen konik burçla beraber kullanılan kasnaklardır. Burçlu kasnaklar iki parça ve iki adet setskur vidasından oluşur. Dış parça V kayış, iç parça ise mil ile uyumludur. Bunlar hem sürtünme kuvveti hem de iki setskur vidasını bir arada tutar.
Burçlu V Kayış Kasnaklar DIN 2211 standartlarında SPZ,SPA,SPB,SPC,3V,5V,8V profillerinde ve standart ölçülerde GG25 kalitesinde, burçlu olarak imal edilmekte olup istenilen teknik çizime göre özel ölçü ve kalitede üretilmektedir. Bu kasnakların Q16 kalitesinde balansları alınır, fosfatlandıktan sonra pazara hazır hale getirilirler.
Burçlu V kasnakları nın boylarının, sertliklerinin ve kalitelerinin farklılığı gibi nedenlerle kasnakta yan yana kullandığımız kayışlarda aynı gergiyi elde etmemiz imkansızdır.
Makina imalatçıları ve makina bakımcıları yan yana takılan V kayışların bazılarının çok gergin bazılarının gevşek olduğunu çok iyi bilirler.
Bu durumda çok gergin olan kayış bütün yükü çekecektir. Uzun süre dayanamayacak yıpranacaktır. Yıpranırken kasnağın kanallarını da muhakkak yıpratacaktır. O kanala yeni kayış takmamızın pek faydası olmayacak yeni kayışı da kısa sürede yıpratacaktır.
Bu nedenle DİN 221 1 standardında imal edilmiş olan V kasnaklarda kayıp %25 ila % 40 arası olmaktadır. Standart dışı rasgele açılmış V kasnaklarda ise kayıp %60 – %85 arası olmaktadır. Bu standart kasnakta dört kayıştan en az birinin standart dışı olan kasnakta ise dört kayıştan üçünün fazla olması anlamına gelmektedir. Bu durumlar makinanın hantallaşmasına ve maliyetin yükselmesine neden olmaktadır.
Bu özellikler, Burçlu V Kasnaklarının çeşitli endüstriyel ve mekanik sistemlerde tercih edilmesinin ana nedenleridir.
Burçlu V Kasnaklar da kanal derinliğinin fazla olması da dezavantajdır. Bu nedenle küçük çaplarda üretilemezler. Örneğin; 50mm çapında olan kamalı mile en az 125mm çapında V kasnak takılabilir. Altı Kat devir azaltmak istersek karşı kasnak 750mm çapında olmalıdır. Büyük ve ağır kasnak hem makinayı yormakta hem maliyeti artırmakta hem de hantal birgörünüm vermektedir.